§1 LEVERANSVILLKOR

  • STILBOLAGETS webbshop levererar endast inom Sverige.
  • Alla varor förblir STILBOLAGETS egendom tills dess att full betalning kommit bolaget tillhanda.
  • Minsta beställningsbelopp är kr 100 kr.
  • Skicka inga förskottsbetalningar i någon form. Vi ansvarar inte för t.ex. pengar, checkar och frimärken som skickas i brev.
  • STILBOLAGET reserverar sig för eventuella "tryckfel" på denna webbplats. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende såsom skiftningar i färgtoner kan förekomma. Är du osäker innan en beställning be oss sända fler bilder på produkten.
  • I priserna ingår moms med 25%.
  • Du måste ha fyllt 18 år för att få handla i STILBOLAGETS webbshop 


§2 BETALNINGAR OCH LEVERANSER

  • Vi skickar alla våra paket med DHL. 
  • Fraktkostnad upp till 5 kg är 79 SEK inkl. moms.
  • Fraktkostnad från 5kg och uppåt ligger på 250 SEK inklusive moms och uppåt 
  • Hör av er till oss innan om ni avser beställa en större produkt för att få en exakt fraktkostnad. 
  • Du får alltid ett SMS med information om utlämningsställe. 
  • Varorna skickas som regel alltid nästkommande vardag och paket levereras oftast 1-2 dagar efter utskicksdatum till dig som kund. 
  • Om vi skulle föreslå en ny leveranstid har du rätt att välja att häva köpet och återfå pengarna inom 20 dagar.
  • Allt som du kan köpa på vår hemsida finns i vårt lager.

Betalningssätt
Du har möjlighet att betala din beställning på följande sätt:

  • Betalning med Direktbank som är en direktöverföring från ditt konto.  
  • Betalning via swish och det gäller endast vid hämtning på vårt lager 
  • Betalning online med Visa och Mastercard

Ej uthämtad vara

  • Ej uthämtad vara debiteras med 200 SEK. 
  • Om du ångrat dig när paketet redan har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. I det fallet får du stå för frakten tillbaka men vi måste sända dig en returfraktsedel först. 
  • Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter. Att returnera paketet är billigare än att inte hämta ut det. OBS att alla returer ska anmälas till oss så att vi skickar en returetikett till dig som du ska använda.
  • Vi ersätter ej en vara som skickats till en adress som är felaktigt angiven vid er beställning.

Transportskador

  • Alla paket som lämnar oss är försäkrade hos STILBOLAGET. Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det, anmäl det genast direkt på platsen vid utlämningen. Dold fraktskada måste anmälas inom 7 dagar från det att du mottagit godset till DHL, 0771-345345. När du återsänder varor till oss står du själv för transportrisken, returnera därför aldrig varor per brev, då dessa inte är försäkrade utan se till att packa varan såsom den var packad i din försändelse från oss. Behåll alltid inlämningskvittot på att din frakt är returnerad tills dess att du återfått pengarna från STILBOLAGET.

Bedrägeri

  • Alla försök till bedrägerier polisanmäls och STILBOLAGET förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

§3 ÅNGERÄTT

  • Du har full ångerrätt 7 dagar från det att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan samt att den returneras i ett oskadat och ouppackat skick. Vid retur eller byte av varor betalar du själv returfraktkostnaden. Det innebär att du får tillbaka det du betalt minus våra fraktkostnader.

Retur

  • Önskar du returnera en vara så måste du maila oss på info@stilbolaget.se inom 7 dagar så att vi kan sända en returfraktsedel till dig från DHL Servicepoint. Paketet blir då försäkrat och registreras direkt i vårt lager. 

           OBS!! Skicka aldrig tillbaka en produkt på egen hand utan vår fraktsedel

  • Vid eventuella fel i leveransen från oss, maila oss på info@stilbolaget.se så ser vi till att lösa alla eventuella problem.
  • Vi följer allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Dock gäller ångerrätten ej för möbler. Inget öppet köp eller byte ges heller på beställda och specialbeställda produkter.


§4 SÄKERHET

Säkra sidor

  • Alla sidor där du som kund lämnar personliga uppgifter vid köp är så kallade säkra sidor (krypterad överföring). Certifikatet garanterar att det är STILBOLAGETS hemsida (www.stilbolaget.se) som du som besökare kommunicerar med och att överföringen är krypterad.

Säkra betalningar

  • Vi samarbetar med PayEx Solutions för inlösen av kort- och direktbanksbetalningar. PayEx Solutions är ett av Finansinspektionen auktoriserat kreditmarknadsföretag. Överföring av kortuppgifter är krypterade. OBS! STILBOLAGET lagrar inga kreditkortsnummer utan detta hanteras av PayEx Solutions.
  • Angående kortbetalningar och 3Dsecure
    3Dsecure är en av VISA framtagen teknik för att verifiera att den som handlar med ditt kort på Internet verkligen är du. Standarden används även av MasterCard. Tekniken innebär att när du använder ditt kort för att köpa varor eller tjänster på Internet är det upp till din kortutgivare eller bank att identifiera dig. Identifikationen görs genom att du anger ett personligt lösenord eller kod vid köptillfället. Via krypterad kommunikation kontrolleras detta av kortföretaget via en speciell säkerhetsserver. Detta lösenord har du själv valt eller fått tilldelat av den bank som givit ut kortet. Fördelen för dig som konsument att använda en betaltjänst på Internet som erbjuder 3DSecure innebär att du får en möjlighet att verifiera att du är den verkliga kortinnehavaren, vilket innebär mindre risk att kortet används i bedrägligt syfte. Du känner igen en 3D secure-säkrad betallösning genom VISA's varumärke "Verified by VISA" och MasterCard's varumärke "SecureCode". OBS! 3Dsecure fungerar bara för dig som skaffat tjänsten via din bank.


§5 PERSONUPPGIFTER

  • Enligt lag måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig. Alla uppgifter som lämnas till oss eller som vi får del av när du besöker vår sajt kommer att behandlas av STILBOLAGET i egenskap av personuppgiftsansvarig. Informationen kommer att användas i syftet att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden mot dig, uppmärksamma dig på erbjudanden inom dina personliga intresseområden samt övrigt i marknadsföringssyfte. 
  • STILBOLAGET garanterar att aldrig låta en tredje part använda dina personuppgifter i marknadsföringssyfte om du inte själv godkänner detta.
  • Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna ska rättas eller raderas.


§6 FORCE MAJEURE

  • STILBOLAGET är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt. ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.